23 червня 2015

Виступ на обласній науково-методичній раді

Виступ
на науково-методичній раді 22.06.2015р.
(слайд 2) Соціально-психологічна служба Шепетівського професійного ліцею підготувала опис власного досвіду роботи щодо здійснення психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу з питань впровадження медіації та ко-медіації з залученням органів учнівського самоврядування.
 (слайд 3) “ Відкрито говори про свої конфлікти, і йди їм назустріч – тільки це приведе до їх найкращого вирішення…”
Ми живемо у світі, де сонячне світло порозуміння часто заступають темні хмари образ, холодний вітер підозр, блискавки конфліктів…
Як зберегти прекрасну погоду в нашій душі, жити в мирі і радості?
Проблема вирішення конфліктних ситуацій завжди була і є актуальною для  сучасного суспільства. Конфлікти у сфері педагогічної взаємодії тісно пов’язані із сімейними конфліктами та обумовлені розвитком конфліктності особистості, її впливу на інших.
Саме у таких випадках до роботи над конфліктною ситуацією залучається соціально – психологічна служба закладу. Саме вона має право брати на себе функції посередників  у конфліктах між учнями, учнями і батьками, батьками й педагогами, між педагогами й адміністрацією, між самими педагогами. Від їхнього рівня компетентності залежить ефективне для обох сторін розв’язання конфлікту.
(слайд 4) Конфлікт (від лат. conflictus – зіткнення, боротьба, ворожі відносини) – це ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони.
                 Причини конфліктів :
-         Обмеженість ресурсів, які треба ділити;
-         взаємозалежність завдань;
-         розбіжність мети;
-         розбіжність в уявленнях і цінностях;
-         розбіжність у манерах поведінки і життєвому досвіді;
-         незадовільні комунікації.
 (Слайд 5)                  Шляхи виходу з конфліктів


Переговори               Медіація                  Арбітраж

Для максимального результату роботи соціально-психологічної служби під час вирішення конфліктних ситуацій  в Шепетівському професійному ліцеї прийнято рішення про впровадження медіації.
( слайд 6) Для розв’язання конфліктів та допомоги адміністрації у попередженні негативних явищ, жорстокості та проявів насилля серед учнів у Шепетівському професійному ліцеї створена  служба «Порозуміння та вирішення конфліктів» .
 (слайд 7) Соціально-психологічна служба під час вирішення конфліктних ситуацій  в Шепетівському професійному ліцеї використовує розроблені проекти « Впровадження медіації у роботу соціально-психологічної служби Шепетівського професійного ліцею при розв’язанні конфліктних ситуацій між учасниками навчально-виховного процесу» та « Впровадження ко-медіації у Шепетівському професійному ліцеї з залученням органів учнівського самоврядування»
 (слайд 8) Медіація – це система мирного вирішення конфліктів у освітніх колективах за допомогою спеціально підготовлених посередників-медіаторів. Ця форма роботи є інноваційною. На відміну від будь-яких інших методів розв’язання конфліктних ситуацій, медіація дозволяє сторонам особисто приймати рішення.
Медіатор допомагає визначитися, чим саме обидві сторони можуть поступитися, щоб дійти згоди, адже проблема може полягати в тому, що одна із сторін не може точно сформулювати свою зацікавленість. Внаслідок суперечок, виникає дуже багато негативних емоцій і образ, які заважають думати розсудливо. Але завдяки майстерності медіатора стає можливим спрямовувати емоції в правильне русло і учасники медіації розуміють, що їх не влаштовує, і що насправді їм потрібно.
( слайд 9) Для вдосконалення своєї роботи практичний психолог нашого ліцею взяла участь у програмі «Базові навички медіатора: знайомство з медіацією у сімейних та кримінальних справах, а також медіацією у школі» в рамках проекту: «Від відновних практик до гуманізації кримінальної юстиції щодо неповнолітніх» та отримала відповідний сертифікат.
( слайд 10) Для більш ефективної роботи в ШПЛ була впроваджена ко-медіація - це медіація, проведена двома (найчастіше) і більше медіаторами або командою медіаторів. Програми медіації однолітків зазвичай використовують модель спільної медіації ( ко-медіації ) для вирішення спорів між учнями, за якими передбачається спільна робота у медіації принаймні двох медіаторів.
На наш погляд найбільш ефективним є варіант  плідної співпраці медіатора-координатора та медіатора-учня, тому що вони підсилюють переваги один одного, у них є більш широкий спектр інструментів для роботи.
Там, де один медіатор може мимоволі упустити щось важливе, у двох медіаторів ймовірність того, що щось може бути залишено без уваги, набагато менше.
(слайд 11) Служба  «Порозуміння та вирішення конфліктів» Шепетівського професійного ліцею надає певних повноважень молоді, здійснює вмілий нагляд дорослих, участь представників різних груп, справедливе вирішення конфліктів за участю медіаторів та результати, які можна виміряти та оцінити.
(слайд 14,15) Діаграми проведення медіації в ШПЛ
( слайд 16) Результати досвіду роботи соціально-психологічної служби ШПЛ щодо психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу під час розвязання конфліктів:
Ø гармонізація морального та соціально-психологічного клімату у    професійному ліцеї та створення атмосфери довіри;
Ø  підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу;
Ø оволодіння прийомами і навичками безконфліктного спілкування, позбавлення схильності до застосування конфліктогенів;
Ø формування інформаційного банку матеріалів про наявність виходу із складних ситуацій шляхом переговорів;
Ø реалізація даного виду мирного вирішення конфліктів у системі ПТО Хмельницької області.
(слайд 17) Перспективи подальшої роботи
Ø Збільшення кількості медіаторів серед учнівської молоді, які б допомогли вирішувати конфлікти мирним шляхом з відновленням спілкування та товариських відносин між учасниками конфлікту;
Ø Запобігання конфліктам та налагодження конструктивної  співпраці і взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу;
Ø Пошук нових підходів до профілактичної роботи з учнями, покращення превентивних заходів психолого-педагогічного, організаційного і правового характеру.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Лютий 2020 року Тема: Особливості соціально-психологічного супроводу здобувачів освіти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батькі...